Een veilige werkomgeving begint bij het huisbezoek

28 april 2021

Een veilige werkomgeving, veilige werkmethoden en het gebruik van de juiste producten kan ongevallen voorkomen.

VKR03453 Edit

Een veilige werkomgeving, veilige werkmethoden en het gebruik van de juiste producten kan ongevallen voorkomen.

Vandaar we het heel  belangrijk vinden om bij elke nieuwe klant een huisbezoek af te leggen. Tijdens deze rondgang worden de nodige afspraken gemaakt rond de uit te voeren taken en worden het poetsmateriaal en de gebruikte producten besproken. Tevens worden eventuele veiligheids- en gezondheidsrisico’s opgespoord en, indien nodig, preventiemaatregelen voorgesteld. Dit alles wordt door een medewerker van Dienstenthuis  in kaart gebracht  op een veiligheidsfiche en samen met de thuishulp besproken.

Waar schenken we aandacht aan?

  • Basisrisico’s zoals trappen, trapladders, (ver)brandgevaar, struikelen, huisdieren, gebruik gevaarlijke en verboden producten, hygiëne, …
  • Waar liggen de EHBO-benodigdheden?
  • Specifieke risico’s: de aandachtspunten in elke kamer waar gepoetst wordt, worden besproken en genoteerd. Enkele voorbeelden: stootgevaar, struikelgevaar, trap zonder leuning, loshangende elektriciteitsdraden, …

Een goed opgeleide en geïnformeerde thuishulp over de mogelijke risico’s en gevaren op zijn of haar werkplaats garandeert de klant een kwalitatieve dienstverlening en dat zorgt voor een daling in het aantal arbeidsongevallen. En daar streven we met zijn allen dagelijks naar!

Kantoor
Hartje

Bel rechtstreeks met een kantoor in je buurt

Vind een kantoor in je buurt

Stel je vraag aan onze medewerkers door het contactformulier in te vullen.

Stel je vraag

Covid-19 maatregelen

Mag je thuishulp komen tijdens de Covid 19-pandemie? Welke veiligheidsvoorschriften gelden er? Alle info over onze Covid 19-aanpak vind je hier.

Lees meer