Dienstenthuis verwelkomt Dienstencheques Krista in Heusden-Zolder
– 13 januari 2025 –
Dienstenthuis Limburg kondigt met trots de overname aan van Dienstencheques Krista in Heusden-Zolder.
– 28 april 2025 –
Dienstenthuis Turnhout lanceert de Happy-app, een zelf ontwikkelde app om de samenwerking tussen de klanten en thuishulpen te optimaliseren.
Alle 1300 collega’s en 7000 klanten van Dienstenthuis Turnhout kunnen sinds enkele weken gebruik maken van de Happy-app, een zelf ontwikkelde applicatie om de samenwerking tussen Dienstenthuis, de klanten en de collega’s te optimaliseren. Het hulpmiddel zorgt op korte termijn al voor een vlottere communicatie en hogere tevredenheid bij alle partijen. Dienstenthuis zet op deze manier haar ambities naar verdere groei hierbij kracht bij.
De Happy-app moet een oplossing bieden aan een aantal maatschappelijke tendensen en uitdagingen. Wim Van de Perre, projectverantwoordelijke, licht toe. “Als dienstenchequebedrijf willen we onze collega’s en klanten zo goed mogelijk omkaderen en ontzorgen. Een belangrijk gegeven in deze is dan natuurlijk tijd. Via de Happy-app komen we hieraan tegemoet. Iedereen blijft persoonlijk welkom op kantoor of telefonisch, maar om tijd te sparen kan je dus ook veel praktische zaken regelen vanuit je zetel thuis.”
Een andere uitdaging in de dienstenchequesector blijft de taal. Elke Beyers, mede-projectverantwoordelijke licht toe: “60% procent van onze collega’s heeft Nederlands als moedertaal en die andere collega’s moedigen we aan om zo snel mogelijk Nederlands te leren. We dragen ook ons steentje bij door taalopleidingen te organiseren, maar een taal leren kost tijd. Via de app met automatische vertaler kunnen alle partijen in hun moedertaal met elkaar communiceren, wat de samenwerking en de tevredenheid hierover alleen maar verhoogt.” aldus een trotse Elke. “En misschien is het een detail, maar het typeert onze persoonlijke aanpak. Alle foto’s in de app zijn gemaakt met onze eigen medewerkers. Collega-thuishulp Chevelle werd zo het gezicht van onze app en daar is ze trots op. “De happy-app is heel gemakkelijk in gebruik. Leuk dat mijn bedrijf in een professionele tool investeert. We kunnen beter afstemmen met onze klanten, hebben sneller contact met onze consulent en vragen zo gemakkelijk verlof aan. Ik ben een grote fan!”, vertelt Chevelle tevreden.
Is het ontwerpen van een eigen applicatie dan zo belangrijk voor een dienstenchequebedrijf? Karolien Vervecken, algemeen directeur van Dienstenthuis Turnhout, schets ambitieus het grotere plaatje. “Uiteraard willen we gewoon zo goed mogelijk zorgen voor onze collega’s en klanten, maar er is meer. Er woedt een stevige concurrentiestrijd in de sector. Met deze bijkomende dienstverlening in combinatie met één van de laagste klantenbijdrages in de sector, blijven we een voortrekker én kunnen we een gezond groei-bedrijf blijven. Sinds begin 2025 stapten al heel wat klanten over naar Dienstenthuis omwille van de professionele aanpak door o.a. de Happy-app maar dus ook door de lagere prijs.”
In februari 2026 bestaat Dienstenthuis, ooit opgericht door het PWA van Turnhout, 20 jaar. Dienstenthuis is één van de grootste werkgevers uit de Kempen en wil door organische groei én door overnames van andere dienstenchequebedrijven verder blijven groeien. “Dat jubileum zullen we zeker op gepaste wijze vieren, want we zetten onze collega’s graag in de bloemetjes voor dat speciale feestjaar!”, vertelt Karolien trots.
Wim Van de Perre, Elke Beyers en Karolien Vervecken van Dienstenthuis Turnhout stellen trots de Happy-app voor.
Bel rechtstreeks met een kantoor in je buurt
Vind een kantoor in je buurtStel je vraag aan onze medewerkers door het contactformulier in te vullen.
Stel je vraag